Pages

Sunday, December 19, 2010

Adaptasi Kartun Komik & Drama Bersiri ke Layar Perak???

Assalammualaikum w.b.t..

Hari ini aku mood aku tak berapa baik..tapi jari aku ni gatal untuk menulis coretan di blogku ini.Ermmm...aku ingin bercerita berkenaan dengan kartun komik & drama bersiri dulu-dulu yang telah diadaptasikan & diberi nafas baru ke layar perak..
Banyak kartun komik & drama bersiri tersebut yang telah difilemkan & akan difilemkan...Seperti:


 Transformers

Spiderman

G.I Joe

Tron

Green Hornet

Batman

Iron Man

The A-Team

Hulk

Captain America


The Avengers

Green Lantern

The Thor

X-Men

Filem yang di atas adalah yang aku tahu,sebenarnya banyak lagi yang akan menyusul sebenarnya ke layar perak..tak sangka cerita yang aku tengok masa zaman kanak-kanak dulu telah banyak diadapatsikan kepada filem,dulu asyik fikirkan..bilalah cerita ni akan difilemkan..last-last,diaorang buat juga..so tak sia-sia aku menunggu...tapi ada juga yang masih dalam hitam putih lagi.Maksud aku masih dalam skrip..filem belum buat lagi.
Semua filem-filem tersebut memang gempak kalau mat salleh ni buat, grafik & jalan cerita memang best!!!..cuma kepada sesiapa yang tak mengikuti kartun komik & drama bersiri tersebut akan rasa tak best..misalnya 'Tron',ramai yang tidak tahu filem ni wujud tahun bila??..entah mana datangnya filem ni??..dia orang tidak berapa tahu..Cerita 'Tron' dah lama dah wujud sebenarnya..terbit pada tahun 1982..masa tu umur aku 2 tahun..hikhik..tapi aku tengok juga filem tu..

Dahsyatkan orang putih ni..semua dia orang boleh buat...teknologi dia orang dah canggih...Malaysia?? hanya mampu mengejar teknik-teknik perfileman dia orang...walau apa pun.. Malaysia Boleh!! hehehehe..terus berusaha untuk lebih maju!! hehehehe!!!


Assalamualaikum w.b.t

1 comment: